HTML

Nyertünk a zöldkártya lottón!

Minden ami fontos információ egy új élet kezdésnél az USAban. Nem élet-regénynek szánom hanem "lexikonnak". Ha nyertél, itt megtalálod kb mire számíts az USAban. Jó olvasgatást.

Friss topikok

  • Anette Anette A: Szia Árpibá! Megközelítőleg mekkora összegnek kell lennie a számlán? Csak úgy kb.? A lottó nyerte... (2019.07.14. 12:11) (US követség Interjú)
  • Árpibá: @Bicsko: Szia. Koszi. Igen tervezgetem, de miota megvettuk a hazat eleg sokat dolgozom vele. Szova... (2016.08.25. 03:09) pro & kontra / avagy hol jobb?
  • Árpibá: Szia Mar nem igen emlekszem, forumokon errol tobb infot talalsz. Azt hiszem a kihozasi sorszam ala... (2016.06.15. 01:37) Zöldkártyát nyertünk
  • paszi2002: Köszönöm szépen a válaszokat sokan arra sem méltatnak hogy visszaírjanak.Remélem sikerül valamit c... (2015.11.14. 23:20) Autó bérlése / Vétele
  • HeidiH: Köszönöm Árpibá, a gyors választ!:)Igen, természetesen jelentkezem a zöldkártya lottóra októberben... (2015.09.10. 16:12) Healthcare UPDATE 2015re

Címkék

közkívánatra :)

Szóval ez nyilván még otthon történt.

Mint említettem, mi halasztottunk. Eredetileg vmikor áprilisban kellett volna menni, de húzni akartuk ezért írtunk egy levelet, h inkább aug-szept. szeretnénk mert nem érünk rá. Reméltük, h sikerül és hogy nem csúszunk ki az időkeret/vízumszám keretből. 

Simán visszaírtak, h OK. Addigra összeszedtük a papírokat, amiket kértek a neten. Orvosnál is voltunk, minden OK.

Ez hármunknak ~75e volt. Kaptunk egy rakat oltást. Olvastam előre, h lezárják a borítékot és csak a követségen fog kiderülni, h orvosilag alkalmasak vagyunk e? Ez kicsit izgatott, gondoltam, majd valahogyan "furfangosan" azért kiszedem a dokiból a TITKOT, h alkalmask vagyunk e mielőtt becsengetjük a valag pénzt a követségen. (nekünk 820$ fejenként! :( De semmi szükség sem volt ilyenre. Mi az I kerben voltunk, a megadott dokik közül és nagyon kedves volt, "jól éreztem magam:)"

Itt mondjuk kiderült, h az asszony útlevele még a leánykori nevére szól ami nem OK és a dokinak már a végleges útlevél szám kell, h kiállítsa a papírokat. Így aztán rohantunk útlevelet csináltatni, azt hiszem nem sürgősségi volt csak sima, de azt választottuk, h mi bemegyünk érte és így 3 nap alatt megvolt :) Aután az orvosi papírok is megvoltak.

Azt is írtam, h rokon, jó barát USAban nuku, szóval szponzor szóba sem kerülhet. (mellesleg erről a dologról én először a forumokon olvastam, úgy emlékszem akkoriban nem volt erről semmi, azon a netes oldalakon, ahova irányítottak miután nyertünk) Marad a pénz. Nem írok részleteket, de tudtunk igazolni egy nagyobb összeget a bankszámlánkon (sok millió volt)

Eljött az interjú napja.

Bejutás körülményes, de ez nem lényeges. Bent kellett egy sorszámot húzni, mégpedig a emigráns vízumügyek kategóriában. Vártunk.

Ott a helyszínen csináltunk friss képeket, az ottani automatával (1000ft/fő) mivel előre szóltak, h a leadott képeink nem jók.

Szólítottak a sorszám alapján. Odamentünk és egy mo. alkalmazottnak leadtuk a összegyűjtött papírokat, pénz igazolást, friss képeket, diplomákat, stb. Megnézte minden megvan e, nem kérdezett semmit. Mondta a köv. lépésnek a pénztárnál fognak szólítani.

Szólítottak is, becsengettük a pénzt. Ez után a konzulra kellett várni vagy 1,5-2h -t :(

Szólított ő is. Megkérdezte, hol dolgozunk most és ott mit csinálunk ill. mi a végzettségünk. Ennyi. Levette az újlenyomatainkat, letettük az esküt és szeva.

Várunk megint.

Újra az első mo. alkalmazott hív. Minden OK, de ma nem fogunk vízumot kapni, mivel a képeket csak most adtuk le, kb 2-3 nap és kész, telefonáljunk be (normál számon) h mikor van kész.

Ja és adott még fejenként egy nagy borítékot, amit majd az első határ átlépésnél kell leadni személyesen mindenkinek és valójában innentől indul majd a zöldkártya kiadás folyamata. Mondta, h az aktuális nyertesnek (asszony) mindenképpen ott kell lennie az első átlépésnél, de azt sem lehet h csak ő megy a borítékokkal, mindenkinek a fél éven belül személyesen kell belépnie az USAba! 

Hívtuk őket, kész volt, elhoztuk a vízumokat. Ennyi, előre fostunk, de utólag semmi :)

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://greencard.blog.hu/api/trackback/id/tr574479473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

otthonbiztonság.hu · http://www.otthonbiztonsag.hu 2012.05.03. 10:52:15

ÜDV!

Egy kérdés,mivel több GC nyertest sorsolnak ki mint a rendelkezésre álló kártya (tartalék képzés), ezért sokat számít a sorszám, nektek kellett emiatt izgulni ?
Illetve találkoztál más GC nyertessel? Tartjátok a kapcsolatot ?
Kösz!
Tibor

Árpibá 2012.05.07. 06:13:17

@otthonbiztonság.hu: Szia
Nem értem én sem, hogyan vannak ezek a sorszám dolgok, illetve h családtagokat h számolják? Izgultunk, de nem volt semmi gond.
Élőben nem láttam még másik nyertest, :)de forumokon levélben tartunk kapcsolatot.

barackfej 2012.05.09. 09:10:57

Szia Árpibá!

Ezt írod: "Azt is írtam, h rokon, jó barát USAban nuku, szóval szponzor szóba sem kerülhet. (mellesleg erről a dologról én először a forumokon olvastam, úgy emlékszem akkoriban nem volt erről semmi, azon a netes oldalakon, ahova irányítottak miután nyertünk) Marad a pénz. Nem írok részleteket, de tudtunk igazolni egy nagyobb összeget a bankszámlánkon (sok millió volt)"

Ez érdekelne engem is, mivel a hivatalos oldalon tényleg semmi nincs sem a szponzorról, sem a bankszámlán lévő fedezetről. De akkor ezt csak ott nem említik, és egyébként meg ellenőrzik az interjún, valóban igazolni kell?
Nálatok ez hogy ment?
Köszi a választ!

Árpibá 2012.05.09. 17:18:27

@barackfej: Szia
Miután a fórumokon olvastam erről először, elkezdtem kutatni a neten és végül hivatalos oldalakon is megtaláltam ezt. Nem emlékszem pontosan mit írtak, de vmi olyasmi volt, h az interjún bizonyítanod kell, h nem leszel kint az állam terhére és ezt általában két módon lehet. 1. Szponzor 2. Lóvé a számlán.
A konkrét interjún, a mo. alkalmazottnak adtuk le a papírokat, átnézte, mikor a bank igazoláshoz értünk, mondtam neki h két papír van az egyiket én nyomtattam az online bankból, a másikat pedig hivatalosan kértem a banktól, hátha a nyomtatottat nem fogadják el. Egy komolyabb összeg volt, semmit sem kérdeztek vele kapcsolatban.

barackfej 2012.05.09. 17:30:12

@Árpibá: Nagyon köszönöm a válaszod! Megpróbálok utánakeresni én is, mert még nem találtam meg a hivatalos információt erről. De ezek szerint mindenképp kell fedezetet igazolni az interjún, vagy így vagy úgy, nem csak mendemonda a dolog.

Árpibá 2012.05.09. 17:35:58

@barackfej: Ha ráérek megnézem hol találtam erről infót. Nem tudom megmondani h ha nem viszünk semmilyen "pénzes" papírt, akkor kérték e volna, mivel külön erről semmit nem beszéltünk.

barackfej 2012.05.09. 18:18:02

@Árpibá:
Szia, közben megtaláltam szerintem. Itt írják, hogy bizonyítani kell megfelelő pü-i hátteret is: www.travel.state.gov/visa/immigrants/info/info_3741.html

Ez lehet az, gondolom.

Nem tudom, kérik-e valóban, de valószínűleg amúgy is őrültség volna pénz nélkül nekivágni, ahogy olvasom a blogodban, hogy mikre számítson az ember. Nagyon hasznos amúgy :)

Árpibá 2012.05.09. 18:25:40

igen én is ezt találtam meg a "What Do I Need to Bring to the Interview" résznél beszélnek a szponzorról!
Ha vkitől kölcsön tudsz kérni, az már jó. Sztem nekik is csak arra kell, h ha nem jön össze akkor legyen aki kifizeti a jegyed haza :)

Persze nyilván az itteni megélhetéshez is kell csomó pénz, persze ha vki egyedül van, akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb minden.

Kösz

Balazs1981 (törölt) 2014.05.03. 12:25:18

Hello Árpibá!

Régóta olvasom mindkettőtök blogját és végre kihúztak engem is. :)
Ami miatt írok, hogy emlékszel-e a sorszámotokra?
Enyém 42xxx és kissé aggódok, hogy egyáltalán behívnak-e interjúra.

Árpibá 2014.05.03. 17:49:29

Hello

Ha jol emlekszem az a case# bol derult ki, ugye? Nekunk az 23e volt , vmikor aprilisra hivtak be , de mi atrakattuk aug legvegere es megis megkaptuk.

Balazs1981 (törölt) 2014.05.03. 19:25:02

Akkor remélem a legjobbakat, köszi :)

Andrea Kubanek 2015.01.20. 06:09:09

En arrol szeretnek kerdezni ha valaki magyarorszagon megy zoldkartya interjura az utana itt belepes utan kikuldik postan a zoldkartyat vagy valahova be kell menni erte?

Árpibá 2015.01.20. 18:50:36

@Andrea Kubanek:
A formon (amit vissza kellet kuldeni) v legkesobb az intejun megadott USA cimre postazzak a kartyakat majd a belepes/papir leadas utan!

Anca333 2016.09.28. 11:07:49

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy az interjún, vagy a kiutazás előtt, vagy bármikor bizonyítani kell-e, hogy van egy X összeg ami a rendelkezésemre áll?

Árpibá 2016.09.28. 15:44:29

@Anca333: Szia, par sorral feljebb megtalalod a valaszt.

Magdolna82 2016.11.21. 23:44:12

Kedves Árpibá!

Már szinte kívülről tudom a blogodat. Nagyon sok segítséget ad!
Valahol itt nálad olvastam a szponzorokról, de most nem találom.
Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy ha kihúznak, akkor milyen formot kell kitölteni a szponzornak (családtag).
Férjem unokatesói élnek kint és segítenének.
Persze pénzmag is van, de azért biztosítéknak jó lenne.

Előre is köszi a segítséget!

Magdi

Alfius 2017.05.24. 01:23:01

Szép napot Árpibá. Volna egy kérdésem. Sokszor olvasok a képekről de nem pontosan értem...miután elkuldtem a kitoltott DS-260ast a KCC-be...kell valahova kuldenem a fenykepeket is vagy eleg az interview-nál átadni őket? Koszonom es som erőt s egésséget az egesz csaladnak!

Árpibá 2017.05.24. 19:53:19

@Alfius: Szia, mar nagyon regen volt. Az biztos h a lottora jelentkezeskor adtunk be kepeket. Es az is biztos h meg az intervew elott mondtak h hozzunk ujakat, mert amit leadtunk nem jo. Mi ott a kovetsegen csinaltunk ujakat, es ezert nem azonal hanem kb 3 nappal kesobb kaptuk meg az utleveleket a vizummal.
Arra nem emlekszem h KCCbe kuldtunk e kepet.
udv
Arpad

Dóri Huszka 2018.06.11. 09:38:53

Szia. Nekem lenne két kérdésem . Az elso hogy hol tudok regisztralni a lottora. A masik pedig hogy ha 18 eves vagyok es a gimnaziumi eveim utan szeretnek az USA ba koltozni(vannak ott csaladtagjaim akiknek van zoldkartyajuk/allampolgarok) akkor az lehetseges szerinted hogy meg most 18 evesen beadom a jelentkezesemet? Hiszen netalantan kihuznanak akkor az biztos lesz 1 ev ha nem tobb mire az a kezembe is lesz . Legalabbis szerintem:)

Anette Anette A 2019.07.14. 12:11:34

Szia Árpibá!

Megközelítőleg mekkora összegnek kell lennie a számlán? Csak úgy kb.? A lottó nyertesnek kell a számláján lenni, vagy / fő? Közös számlát is elfogadnak vajon?

A szponzorról mit kell megadni, név, cim? Nyilatkoznia kell valamiről, felkeresik őt?

Köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása