HTML

Nyertünk a zöldkártya lottón!

Minden ami fontos információ egy új élet kezdésnél az USAban. Nem élet-regénynek szánom hanem "lexikonnak". Ha nyertél, itt megtalálod kb mire számíts az USAban. Jó olvasgatást.

Friss topikok

  • Anette Anette A: Szia Árpibá! Megközelítőleg mekkora összegnek kell lennie a számlán? Csak úgy kb.? A lottó nyerte... (2019.07.14. 12:11) (US követség Interjú)
  • Árpibá: @Bicsko: Szia. Koszi. Igen tervezgetem, de miota megvettuk a hazat eleg sokat dolgozom vele. Szova... (2016.08.25. 03:09) pro & kontra / avagy hol jobb?
  • Árpibá: Szia Mar nem igen emlekszem, forumokon errol tobb infot talalsz. Azt hiszem a kihozasi sorszam ala... (2016.06.15. 01:37) Zöldkártyát nyertünk
  • paszi2002: Köszönöm szépen a válaszokat sokan arra sem méltatnak hogy visszaírjanak.Remélem sikerül valamit c... (2015.11.14. 23:20) Autó bérlése / Vétele
  • HeidiH: Köszönöm Árpibá, a gyors választ!:)Igen, természetesen jelentkezem a zöldkártya lottóra októberben... (2015.09.10. 16:12) Healthcare UPDATE 2015re

Címkék

Igazából már 13. hónapot tapossuk, de lusta voltam. Mire számíts most:

- Auto: Megvettük a második autot.

- Credit History: újabb infók és pontok.

AUTÓ!

Nagyon sokat nézelődtem mit kéne venni. 15-18e között néztem gépeket és hol a takarékosság jegyében hibrideket, hol pedig a sportosság címén Lexus, Infinity :) kergettem.

A craiglist jó, de inkább a 10e alatti autókat rakják fel. Amit én kerestem az autotrader.com jobban megtaláltam. Jobban is kereshető, pontosabb infók, nincs spam hirdetes.

Végül győztek az észérvek és persze a brenya ára is épp felfelé tartott, szóval maradtam a hibridnél. Itt elsősorban a Camry hybrid érdekelt, nagyon tetszik és elérhető, de a csomagtartója erősen bánja a félvér létet. Ekkor keresgéltem a Toyota Higlander Hybrid közt, de ezen az áron csak a régebbi forma elérhető, ami nekem nem jött be. Majd rátaláltam :D Ford Escape Hybrid (illetve ue csak a ford "luxus" márkájától) Mercury Mariner Hybrid. 

Richmondban nem divat a hibrid, szóval Washingtonhoz kell közeledni, ha erre fáj a fogunk. Ki is néztem egyet egy Ford kereskedőnél, egy tulajdonosa volt, jo Carfax riport, hordtak szervizbe rendesen, és ebből a tipusból a legfelszereltebb model, amit gyárilag bele rakhattak az benne van, szóval jónak tűnt 14 950$ áron. 

Egy baráttal elmentünk, megnézni megalkuldni :) Nem írom le a teljes menetet, de három órát ültünk a kereskedőnél mire távoztam a géppel, ebből 2h a hitel körülötti alkudozás volt.

Az árról kerek perec megmondták, hogy fix, azért 200 engedtek belőle mikor látták hogy elmegyünk, de ami az igazi meló volt az a hitel. A 15e árhoz hozzájött 500 processing fee, 450 sales tax, 50 DMV fee (mindent intéznek, rendszám, forgalmi, stb) szóval a vége 16e. A csóka megkérdezte mennnyit rakok le mondom 6e OK, majd távozik. 10' visszajön h van ajánlata hitelre, még semmi sem biztos, de ez most 220$/hó 60hóra. Ránézésre sok, de kérdezzük mennyi a kamat : 13% Miiiiiiiiiiiii??? Azt itt kva sok! 

A lényeg a lényeg, hogy a hitelen fognak a kereskedők. Az autót a netre min áron rakják fel. (by the way ha az utcáról megyek be 15 600$ volt az ár a cetiln az ablakban) Szóval kell velük cigánykodni, felállni megmutatni, hogy nem ragaszkodsz ahhoz, hogy az autóval távozz. 5 menetben végül 4.5% lett a kamat ami a futamidő alatt 2500$ különbség !!!! Amit nyilván ők tettek volna zsebre.  Nem kell annak bedőlni, hogy rövid a credit history nem tudnak jobbat, stb. Végül 48 hóra vettük fel.

Végig mindenki nagyon kedves és segítőkész volt, a barátom 2x felemeltette az autó velük és megkérte a saját szerelőjüket, h erről-arról nyilatkozzon, jó hogy ott volt én ilyenekhez nyúl vagyok, bár tudom, h ezért vannak ott, de akkor is :)

Miután kezet ráztunk az áron, mindent intéztek az összes papírt, autót elvitték lemosni, MEGTANKOLNI, nyalták a popsimat :) Jó élmény volt ott autót venni, egész más volt mint az első, persze az árkategória is :)

A gép, ha valakit érdekel, egy hibrid SUV (terepjáró) 29 mpg az átlagfogyasztással járok. Elég tágas, csomagtartó is jó, nem hatalmas, de rendben van és minden extra benne van ami kellhet.

A régi autó még megy, de már dől az olaj a szervóból, két naponta töltök bele 1l olajat!!! Most már tényleg ráfér a szerviz megint. A kerék gond megoldódott, igaz kiderült nem a gumi volt a ludas hanem a feni volt megrepedve és ezért eresztett, azt meg egy bontóból szereztünk olcsón.

CREDIT HISTORY

Nos, nem hagyott nyugodni, a pontszámom :) szóval elkezdtem nézelődni a részletekért.

Megint rápróbáltam az annualcreditreport.com oldalra (elvileg évente egy riport ingyenes innen) de megint azt kaptam vissza mint 2012 ben, hogy nem találják az adataimat.

Ez után a myfico.com jött, itt is van egy? hónap ingyenes próba idő. Itt a 3 nagy credit iroda számaiból egy kombináltat csinálnak. Regisztrátam, majd a procedura után kiírták, hogy nem tudnak beazonosítani, hívjam fel őket. Na ez volt tavaly is, de akkor ba..tam felhívni őket, most megtettem. Pár dolgot kérdeztek, majd kijelentették, h be vagyok azonosítva, de mégsem tudnak infót adni, mert a SSN még nincs 13 hónapos. :(

Transunion.com , itt 7 napos ingyenes próba idő van, tőlük kérte le a bankom a Bank Of America a riportot a limit emeléshez. Itt is regisztráció, adat kitöltés majd same shit, nem tudnak azonosítani, hívjam őket. OK felhívtam és láss csodát pár kérdés után aszonta a csóka, hogy bejelentkezhetek online. Megtettem. És ott volt Ő a credit reportom / historym !!!

Na jó, ez a kva oldal csak épp elfelejtette amit ide gépelek 10 perce, most nem írom be megint, majd, talán...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nos, visszatértem.

Azóta kiderült val. k..va nagy mákom volt a hitellel :). Sztem ha nem márkakereskedőnél veszem, nem is kapok hitelt. 

Jött két levelem postán, azóta, a Bank of America és CapitalOne -tól, hogy a kereskedő által lekért hitel ajánlatnak nem tudtak eleget tenni, magyarult nem adtak hitelt, merthogy ... és itt mindkettő leírja, hogy miért. Összefoglalva, túl rövid a historym, túl sok C kártyám van stb. + a pontszámom 630 körül van ami a konkrét autóhitel pontszámom, ami nem keverendő össze, írják, a normál pontszámmal.

Na, mindenki bekaphatja itt! Beszarás, mint össze balhéznak a hitelek körül! És ez az a két bank akiknél van hitelkártyám és számlám is pénzzel, de szarnak a fejemre!

Sztem, csak azért kaptam hitelt mert a Toyota saját hitelcége adott (egy Ford, Toyota kereskedésben voltam)

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://greencard.blog.hu/api/trackback/id/tr95138911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronika@ 2013.03.27. 00:20:31

Szia!

Ne haragudj hogy zavarok, de mi is nyertunk a zoldkartya lotton, es most alberletet keresunk de sajnos amiket megtudtunk nezni az rosszabb vokt mint egy putri...
Ha tudnal nekunk segiteni termeszetesen nem ingyen kerjuk csak senkire nem szamithatunk egyikunknek sincs senkije ott sajnos....
Az email cimem: sandor.vera1@gmail.com
Tel szamom: (1) 905-392-8105

Árpibá 2013.03.27. 12:52:50

Sziasztok

Melyik allamban, varosban vagytok? Mire gondolsz segitseg allat?
Udv
Arpad

Ronika@ 2013.03.27. 22:32:16

Szia!
Jelenleg kanadaban, ontario allamban vagyunk.
Segitseg alatt informaciora hogyan kaphatunk ott alberletet ha meg nincs munkank illetve ti ezt hogyan inteztetek?
Mennyire van ott munka lehetoseg ?
Kezdetben barmi munkat elvallalnank amig felnem talaljuk magunkat.
Az angollal semmi gondunk.
Nem irnal privatban mert nem szeretnek itt mindent leirni..
Koszi

bobsys 2013.03.31. 23:56:08

credirkarma.com
tenyleg ingyenes, nem ilyen probaidos dolog. En hasznalom a Transunion credit reportodat mutatja meg, soft enquiryt csinal, nem bantja a credit historydat akarhanyszor kered is le.

Árpibá 2013.04.01. 06:38:56

@bobsys: KÖSZ!!!

Regisztráltam! Tényleg jónak néz ki, elég sok infót ad +ban is.

rolldog 2013.05.11. 21:47:52

@Árpibá:

Árpibá,

úgy tünik, te eléggé nagy kütyüszakértö vagy. Ha a Samsung Galaxy S III-at kiviszem az USA-ba (Telenor-os vagyok), azt függetleníteni kell itthon és már kint csak egy ottani szolgáltató SIM-je és egy monthly plan kell és tudom is használni?

Köszi a választ!

Árpibá 2013.05.12. 15:17:14

@rolldog:
itt két szolgáltató van ami GSM rendszert használ. Az ATT és T-mobile. Nekem ez utóbbi van, ők más frekvenciát használnak itt mint otthon. E miatt az otthoni 3G telók általában működnek itt, de csak EDGE max sebességen, ami csak netezésnél érdekes.
Elvileg ATT vel ez nincs az mükszik , mint otthon, de ők sokkal drágábbak mint a T.

hunati 2013.05.21. 00:14:32

Üdv Árpibá!

Már régóta fgyelemmel kisérem a blogodat, eddig csak információt gyűjtöttem, viszont áprilisban meg volt a vízuminterjúnk (feleségem nyert) és jún. végén költözünk ha semmi nem jön közbe Floridába. Egy volt kollégám fenntart a cégénél egy informatikusi állást számomra. Ha az interjún is megfelelek akkor elméletileg lenne rövidesen munkám is. A(z első) kérdéseim: A cég neked fizet biztosítást? Milyen bizt. kategóriák vannak?
A nejednek és a gyerkőcnek drága a biztosítás? (Nekünk most fejezi be az elsőt a kislányunk)
Előre is köszönöm!
Üdv: hunati

Árpibá 2013.05.24. 03:21:40

@hunati:
Azt hiszem ezeket leírtam a biztosítás résznél. Nekem a cég sajátomat fizeti ez önrész nélküli, a "vizitdíj" kb 20$. Ha családomat is hozzá adnám akkor a teljes díj havi 1200 $ lenne és a felét kifizeti a cég.
Ha saját biztosítás szeretnénk nekik akkor kb havi 400$ indul amiben kb 5000$ az önrész tehát addig nem fizetnek semmit. Nagyon drága itt ez a buli.

N.Péter 2013.06.07. 03:49:59

Szervusz Árpibá.
Nagyon örülök, hogy megtaláltam az írásaidat. Ilyen átlátható, érthető és használható oldalt nég nem találtam, köszönet érte. Richmond szerintem is szép város. Júliusban tervezem, hogy kiköltözök oda. Egész pontosan Henrico-ba, ugyanis ott él a menyasszonyom. Meg van a K1 vízum, már csak egy kis pénzt kell gyűjtenem aztán elindulok.
Nem olyan nagy az a város, talán össze is futunk egyszer. A párom imád a Maymont-ban sétálgatni és nekem sincs ellenemre :-)
Üdv : N.Péter

Árpibá 2013.06.07. 14:47:32

@N.Péter: Szia
Kosz! :)

Mi is Henricoban lakunk es a Maymontba is szoktunk jarni, szoval tenyleg lehet h osszefutunk.
Irj ha mar itt vagy.
Udv

NPeter71 2013.08.30. 05:47:08

Szia Arpiba.

Hogy vagy(tok), hogy birjatok ezt a meleget? Megerkeztem vegre Henricoba. Egy kicsit szokatlan az angliai huvos utan. Remelem osszefutunk ebben a "kis" varosban, vegulis nem messze lakunk egymastol. :-)
Udv: NPeter

Árpibá 2013.08.31. 01:11:49

@NPeter71: Na Hi. Eddig nem volt ilyen jó idő. Eset majdnem minden másnap.
Merre felé laktok Henricoban? Mi a Ragency Mall -nál lakunk.
Üdv
Árpád

NPeter71 2013.08.31. 01:33:24

Hi. A three chopt-on lakunk, a walgreens utan. Nagyon kozel a mall-hoz.
Udv NPeter

Árpibá 2013.08.31. 01:42:14

@NPeter71: Na ne :) mi is. Ház, sorház, apartman?
süti beállítások módosítása