HTML

Nyertünk a zöldkártya lottón!

Minden ami fontos információ egy új élet kezdésnél az USAban. Nem élet-regénynek szánom hanem "lexikonnak". Ha nyertél, itt megtalálod kb mire számíts az USAban. Jó olvasgatást.

Friss topikok

  • Anette Anette A: Szia Árpibá! Megközelítőleg mekkora összegnek kell lennie a számlán? Csak úgy kb.? A lottó nyerte... (2019.07.14. 12:11) (US követség Interjú)
  • Árpibá: @Bicsko: Szia. Koszi. Igen tervezgetem, de miota megvettuk a hazat eleg sokat dolgozom vele. Szova... (2016.08.25. 03:09) pro & kontra / avagy hol jobb?
  • Árpibá: Szia Mar nem igen emlekszem, forumokon errol tobb infot talalsz. Azt hiszem a kihozasi sorszam ala... (2016.06.15. 01:37) Zöldkártyát nyertünk
  • paszi2002: Köszönöm szépen a válaszokat sokan arra sem méltatnak hogy visszaírjanak.Remélem sikerül valamit c... (2015.11.14. 23:20) Autó bérlése / Vétele
  • HeidiH: Köszönöm Árpibá, a gyors választ!:)Igen, természetesen jelentkezem a zöldkártya lottóra októberben... (2015.09.10. 16:12) Healthcare UPDATE 2015re

Címkék

 

1 héttel az érkezés után:

Ződkártya. Erre még várunk. Az interjún muszáj volt egy címet adni, nekünk senkink sincs itt, szóval megadtuk egy ismerős ismerősének címét, h oda postázzák és majd ők tovább küldjék. Még nem jött meg, de csak 1 hete vagyunk itt és állítólag (ha minden OK) akkor 2-3 hét.

SSN # kártya (Social security number = kb adószám + TB szám) még az interjú előtt visszaküldött formok egyikén lehetett kérni, h ezt is küldjék ki, mi kértük. Kérni is kell,(UPDATE: JOBB HA NEM KÉRED okok később) mert amúgy szívás az ügyintézés. (mondják a helyiek) Ugyan oda postázzák majd, ez állítólag 1-3 hét.

Sajnos még egyik sem jött meg és ez gond! L  

ID/jogsi: Ezen felül ami nagyon fontos, hogy legyen helyi (az állam amiben élni kívánsz, nálunk Virginia-i) jogosítványod. Vezetni lehet az otthonival is (ez állam függő, h meddig) de intézni dolgokat csak jogsival vagy ID (személyi ig.) lehet. Az otthoni jogsit kiröhögik, az útlevelet nem, de nem nagyon szeretik.

+ kocsit csak akkor tudsz venni, ha már regisztrálva vagy a DMVben mint helyi lakos van és van ID-d is. (ez közben kiderült val. nem igaz, legalábbis más államokból azt írták többen h nekik nem kellett a helyi ID)

Én ezt már tudtam és miután aludtunk egyet a szállóban mentünk a DMV-be érdeklődni mi kéne az ID hoz. Nem írom le hányszor voltunk és mindig kicsit előbbre jutottunk mielőtt elküldtek volna a francba, csak a jelen ( 1 hete USAban) állás szerinti infókat:

Kell az útlevél, benne az érvényes vízum, ez 1 igazolvány + igazolja h legálisan vagyunk itt. + kéne egy második igazolvány, aminek az SSN kártyát elfogadják, de már a zöld kártyában nem voltak biztosak. Van egy kis papirkájuk mit fogadhatnak el, azt el is kértem. Azon rajta van a zöldkártya, remélem nem kell majd velük küzdeni ezért. + kell egy igazolás h hol laksz valahol az államban. Először azt mondták a hotel is elég, szóval kértünk egyet a Hotel managertől, de mikor visszamentünk a DMVbe, kidobtak vele. (nem sokat túlzok, elég parasztok, volt egy kis otthoni érzésem J.) Kivettünk egy apartmant 3 hónapra (ezt lásd külön főcím alatt), szóval ez már OK, de úgy néz ki a zöld kártya és vagy a SSN kártya nélkül nem lesznek helyi papírjaink, így autónk és bankszámlánk se L Várunk….

4 héttel az érkezés után:

Ződkártya: Még mindig nem jött meg! Jöttek viszont „Welcome Notice” –ok, ami nem jó semmire, de legalább tudjuk h tudnak rólunk a cím jó! Telefonos érdeklődésünkre azt mondták 30 nap kell min elteljen mire érdeklődhetünk!

SSN kártya: Bementünk a hivatalba (ez egy másik mint a DMV) és rákérdeztünk mi van? Azt mondta nőci, h ha a DV formon kértük az SSNt, akkor min. 21 napnak el kell telnie az érkezéstől, hogy egyáltalán belenézzen a rendszerbe megy e az ügy? OK 22. napon visszamenetünk, ekkor azt mondta töltsünk ki mindenképpen egy igénylő lapot, mert csak így tudja megnézni. OK, kitöltöttük. Leadtuk, túrót nem nézett meg, csak beadtuk az igénylést (gyereknek is) még egyszer. Ha kettő jönne ki, akkor a másodikat be kell vinni nekik. OK.

3 napra rá postán megkaptuk a kártyákat! :D

Most már azt mondom, nem érdemes kitölteni az eredeti formon, h küldjenek SSNt is , mert csak az időt szurják el vele!

Az eredetileg igényelt az azóta eltelt egy hét alatt sem jött meg, szerintem sosem fog…

ID/Jogsi: OK! Végre van +1 amcsi igazolványunk az SSN kártya. Bemegyünk igényelni én már egyből jogsit kértem (a neten felkészültem a vizsgára). Megint el akartak zavarni, most már 3 különböző papírt kértek. Megint kihívattam a managert. Az nekünk adott igazat, de csak 1 évre kaphatunk papírokat, mert az útlevélben lévő vizum, mint ideiglenes zöldkártya csak 1 évig él. OK.

Asszony megkapta az IDt 10$ volt és 30’.

Én mentem elméleti vizsgázni (ott helyben) egy számítógépre a kresz-ből: 10 kérdés táblákból, itt egyet sem lehet rontani. Ha megvan akkor 25 kérdés forgalmi helyzetekről. Itt már lehet, de nem tudom mennyit, nekem hibátlan volt! J

Ilyenkor ideiglenes jogosítványt adnának 30 napra, amivel csak nappal és akkor lehet vezetni ha vki ül melletted, akiknek van már végleges jogsija, majd vissza kell jönni 30 nap után forgalmi vizsgázni.

De mivel nekem ott volt a magyar kártya jogsim, és be is írtam az igénylő lapra, ezért egyből mehettem forgalmi vizsgára.

A csaj kérte a „registration”-t ami kb. a forgalmi, de mondom neki, h nekem bérelt autóm, van. OK akkor a bérleti szerződést kéri. Odaadtam. Majd szól h ez már lejárt. Persze, mondom, mivel közben telefonon meghosszabbítottam a bérletet. OK akkor szoljak a cégnek h faxolják le nekik az új szerződést (rental agreement) csak így mehetek vizsgázni.

Felhívtam őket 2x  is, 2x megígérték, de basztak faxolni. Na jó akkor elmegyünk érte, pedig csak erre vártunk +1h. Mikor elindulunk pont megjött a fax.

Ok Mehetek forgalmi vizsgázni, a nőci kijön a pult mögül, ellenőrzi a kocsi lámpáit, stb., majd beül és kb 10’ vezettünk, amerre mondta. Visszajöttünk. OK átmentem. Fizettem a buli végén 4$ az egészért J

Kb. öt nap telt el és megjöttek a papírok (ID és jogsi) postán!

HURRRÁÁÁÁ!!!!!!

8 héttel az érkezés után

Megvan minden. megjöttek a zöldkártyák is, persze az enyém megint csúszott egy hetet az asszonyé és a gyerekéhez képest. Szóval most már minden papírunk megvan.

HASZNOS:

Ha megjönnek a megadott címre a "Welcome Notice" -ok akkor abban szerepel egy src........... kezdetű számsor, ami egy nyilvántartási szám. Sajnos ez előtt ez sehol sem szerepelt. Ha követségre mész interjúra próbáld megkérdezni, hátha tudják/megadják.

Amiért hasznos. Ha uscis.gov oldalra felmész be tudsz regisztrálni, majd a szám birtokába beregisztrálni email updatokra. Ha sikerül akkor még arról is kapsz üzenet az ügyedben, ha a hivatalnok pukkantott. Szóval pontosan követni tudod mizu. Érdemes, ha megvan a szám!

8.

Megvan az asszony amcsi jogsija is. Megcsinálta! Csók Anya! :D

Sajnos nem tartottuk fontosnak, h neki is legyen itteni jogsija, mivel 6 hónapig az otthonival is vezethet, de mint kiderült a biztosítás miatt fontos h minnél hamarabb legyen amcsi jogsid. Részletek erről a gépjárműveknél...

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://greencard.blog.hu/api/trackback/id/tr764467667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikili 2012.12.18. 03:42:23

A mai kis balhéra biztosan nem csókot küldesz Anyának?! :)

hunati 2013.07.15. 05:14:08

Üdv!

Június közepe óta már mi is itt vagyunk.
Tapasztalatok (hátha nem csak mi nem tudtuk):
1, SSN kártyát valóban jobb itt igényelni. nekünk is megjött néhány nap alatt.
2, Ha van iskolás (vagy kisebb?) gyereked akkor neki is kell SSN kártya. Mi ezt elmulasztottuk, most megyünk vissza igényelni mert kiderült hogy az iskolai beíratkozáshoz (biztosan) kell.
2, Ha megjön az SSN kártya akkor rögtön lehet legálisan munkát vállalni mivel az útlevélben lévő vízum egy évig ideiglenes zöldkártyaként is funkcionál! Na, ezt mi nem tudtuk!!! Szerencsére (még nem túl későn) kiderült és holnap kezdek a melóhelyen. :-)
A blogban olvasott infók nagyon hasznosak. a Wallmartban már ki is cseréltem 1 cuccost...

Árpibá 2013.07.15. 16:37:49

@hunati: Szia
Kosz az infokat.

Merre fele vagytok?
Mi a melo amiben kezdesz?

Udv

hunati 2013.07.16. 06:14:30

Floridában, Ormond Beachben lakunk. Nem annyira húzós mint California,bár szerintem kissé drágább mint felétek legalábbis apartman árak tekintetében.
A mi bérleményünk egy új építésű (1-2 éves)1,5 szobás apartman amely tartalmaz:
Fullra berendezett konyha (mikro, hűtő, tűzhely, mosogatógép és konyhamalac :-) ) kábel tv,riasztó kp., úszómedence és konditerem használata. Pluszba fizetjük az áramot és a netet, a víz elméletileg benne van a díjban de mégis kaptunk egy számlát (nem sok de akkor is számla) úgy hogy rövidesen megyek és tisztázom a dolgot.
Igazából mi a lányunk leendő iskolájához választottunk lakást mivel itt oda kell vinned a gyereket ahová lakóhely szerint tartoztok. Kivéve a magániskolát meg a gyevi bírót :-)
Ha ugyanis nem beszél (jól) angolul (a miénk csak néhány szót) akkor nem tudják hogy milyen képességű és esetleg egy gyenge iskolában egy méggyengébb csoportba kerül. Ezt el szerettük volna kerülni (a régi/új kollégám ajánlotta a sulit, neki pedig a főnöke aki mostmár az én főnököm is)
A munkám szintén érdekesen alakult elméletben fenntartották az állást nekem (network administrator), azért persze meg is hirdették és "szerencsére" kb 34-en jelentkeztek rá rajtam kívül. Izgulás elindult, kollega (szerintem) kavart így én lettem a befutó. Közben tulaj a gyárban kitalálta hogy nem akar annyit költeni most új emberre, így most csak heti 16 órában dolgozok, ez sem rossz, számlákat be tudjuk majd fizetni belőle. Feleségem szerdától szintén dolgozni kezd a cégnél(full time) ez szintén jó bár egyenlőre nem fizetik agyon. Lányunk nyári táborba jár 3 hete (110 dollár/hét) hogy kicsit szedje msgára az angolt. Most épp kocsit nézek nagy irammal mivel már vagy két hete használom a kollegám kocsiját és jó lenne már sajátban ülni itteni jogsival. A többit mjd látjuk... Családnak honvágya van és szerintük is " itt még karalábét sem kapni" :-)

hunati 2013.07.16. 06:16:47

Levél végén lemaradt:

Üdv

Árpibá 2013.07.17. 13:40:55

@hunati:
Akkor egész jól alakulnak a dolgaitok. Mindkettőtöknek meló az első hetekben, ezt meg kell becsülni!
Altalaban vagy az elejen van euforia és aztán letargia vagy forditva :) szóval ha ők most rossz passzban vannak, majd lesznek csúcson is. Főleg ha a lányod elkapja az angolt jobban.

Nektek nem volt gond az apartmannal, hogy meg nem volt melótok?
Üdv
Árpád

hunati 2013.07.18. 05:07:19

Apartman:
Szerencsére mi már ottonról el tudtuk kezdeni intézni a bérlést. 3 apartmanházzal történt levelezés után régi/új kolléga telefonált 2-vel, de az előz hsz.-ban említett okok miatt ennél maradtunk. Kollega elment személyesen, mondták jöhetünk (Skype-on körbe vezetett bennünket a leendő lakásban) csak igazolnunk kell banki kivonattal hogy van elegendő pénzünk 1 éves bérletre+deposit. Kérdeztem: jó az otthoni banktól is? Menedzser szerint igen. Hurrá! Kaptunk egy előszerződést is (némi pénzmagért cserébe)amit akár a határon le is adhattunk volna saját címként. (már volt)
Az igazoláson szerepelt az aktuális dollár árfolyam is. Első estét kollegánál töltöttük, de már a reptéren szólt hogy aznap!! telefonált a menedzser hogy megkérdezte a főnökét és amerikai banktól kell igazolás.
O.K. Másnap reggel Bank of America-ba be, pénz berak, igazolás rendben, menedzser happy, mi kicsit fáradtak ugyanis csak a harmadik bankfiókban tudtuk elintézni mert a másik kettőben -áramszünet miatt!!- nem működött az ámítógépes rendszer.
Ha nincs a kolléga akkor szerintem rázósabb lett volna az ügy (így is az volt). Talán ki sem jövünk ha Ő nincs, feleségem szerint (mai vélemény) lehet a legjobb opció lett volna.
Szerintem sokat jelentett hogy úgymond valaki személyesen megjelent és eljárt az ügyünkben...
Írtunk levelet kiadó magánházak tulajainak is, de nem is válaszoltak.
Üdv: hunati

hunati 2013.09.21. 06:11:04

Hello!

Néhány régi-új infó:
Floridai (Volusia county) jogsi: 2x20 kérdés, mindkét tesztben 5-5 hibád lehet, amikor megvan a 15 helyes válasz (tesztenként) nem kell a fennmaradó kérdésekre válaszolnod. Elmélet után lehet gyakorlati vizsgát tenni(elmélet és gyakorlat között itt is min. 1 óra eltéréssel). Nem bonyolult, szerintem ha valakinek van magyar jogsija ez nem kihívás.( Én aug.. első hetében vizsgáztam).
Vizsga díja: 49$ mert egy dollárt adományoztam is a gyerekek javára :-) Vizsga után 10 perccel kezemben volt a jogosítványom.
Kocsi biztosítás: Ez már keményebb dió. Mi egy VW Jettára kötöttünk sok-sok kaland után biztosítást. A cégünkkel kapcsolatban álló ügynökségtől (otthon alkusznak hívják őket) kértem ajánlatot egy hétfői nap -ekkor vettem meg a kocsit-. Pénteken legkésőbb visszakellett adnom a kollégám kocsiját, így sürgetett az idő. Azt ígérték hogy megkeresik -csak magyar jogsim volt- a legjobb biztosítást számomra. Szerdán felhívtam őket _ha már ők nem tették ezt- hogy van-e ajánlatuk. Az ügyintéző högy azt mondta hogy természetesen van 1300-1400$/per év, különben sokkal drágább lenne!!!! de ehhez kellene igazolás hogy otthon az elmúlt 3-5 évben nem okoztam balesetet. O.K.!?Telefon haza, othoni biztosítóktól kikértem az igazolásokat. Időeltolódás miatt csütörtökön küldték, én rögtön továbbítottam az ügynöknek. Ebéd után hívom hogy mi a helyzet? Közli hogy rendben van csak a feleségem nem szerepel az igazoláson!!! Mi van? Kérdem én, és magyarázom hogy otthon csak a tulajdonos nevét írhatják rá. O.K. mondja, telefonál egyet és visszahív. 15 perc múlva: rendben, de akkor arról tudnék-e igazolást kérni hogy nem adhatnak ki ilyen igazolást a részemre. Na ez már kiverte a biztit és mondtam hogy akkor talán hagyjuk az egészet. Felmentem a netre és ott kiválasztottam egy már régebben nézett biztosítót (a kollegám már próbálta, de elnézett valamit és ezért úgy tűnt nem kötnek velem biztosítást, pedig igen) Megkötöttem velük, ez volt a legolcsóbb: 670$/félév! Hét közben voltam személyesen is néhány biztosítónál. Volt ahol 1300$/félév lett volna az ár!!! Most az itteni magyarok ajánlottak egy biztosítót ahol ők illegális tartózkodás+magyar jogsi fizetnek 60$/hó. Nekem meg ugye van itteni jogsim... :-)
Kocsival kapcsolatos egyéb költségek: rendszám+adó+első regisztráció: kb. 570 dolcsi
Kocsit 2200$-ért vettük magánszemélytől (manuális váltós)az adásvételin 1400 szerepelt hogy csökkentsük a befizetendő adót :-)

Üdv: hunati
süti beállítások módosítása